SEO

Vidste du at 93% af ALLE internetbaserede oplevelser starter i Google? Selv adgangen til Facebook begynder for mange med en søgning på ordet ‘Facebook’. Rigtigt mange har Google som startside i deres browser og derfor er det så knaldvigtigt at du tager Google alvorligt. Din placering er afgørende for dit salg, hvad enten du sælger services, fysiske produkter, læring eller noget helt fjerde.

Arbejdet med med placeringerne Google hedder SEO og det er en disciplin, som dine konkurrenter ikke ignorerer; Det handler om at ligge i Top 3 i søgeresultaterne og for guds skyld ikke på side 2.

Hvor ligger du på dine vigtigste søgeord?

Vi har spurgt SEO-ekspert Thore Nissen fra www.kreer.dk hvilke fem vigtigste SEO-parametre du bør optimere først. Læs derfor nedenstående og lær’ hvad du nemt kan gøre selv for at få din placeringer til at stige.

1. Content, content, content

Det er altafgørende for din hjemmesides rangering i Google, at du har godt content, altså indhold, på din hjemmeside. Med indhold forstås billeder, tekst, video mm. Indhold giver Google muligheden for, at kunne læse og forstå hvad det er dine produkter og services handler om og dermed prioritere at vise den til relevante og potentielle kunder. Indhold skal være relevant, opdateret, lækkert at læse og nemt at forstå. Skriv mindst 500 ord til hver af dine sider for, at Google finder siden interessant. Du kan skabe indhold selv eller bede en professionel SEO-tekstforfatter fra gøre det. Fordelen er her, at en tekstforfatter tilknyttet et SEO-bureau ved præcis hvordan opsætningen skal skæres for det bedst mulige resultat. De kan derudover analysere hvilke søgeord du bør ramme for, at trække mest muligt relevant trafik til din side.

2. Hastighedsoptimering

Hvis en hjemmeside ikke loader på under 1 sekund, mister du kunder! I dagens Danmark er internetbrugere blevet forkælede og forventer at din hjemmeside eller webshop performer hurtigt. Du kan tjekke din hjemmesides hastighed på tool.pingdom, hvis du er i tvivl om, hvorhvidt din side loader hurtigt nok. Gør den ikke det, så få foretaget et teknisk tjek og udbedret fejlene – det er langt billigere end at lade situationen stå til. Hos kreer.dk har de specialiseret sig i, at skabe hurtige resultater på både hastighedsoptimerings-fronten hos deres kunder, men leverer også gunstige fulde pakkeløsninger der inkorporerer alle søjler indenfor SEO-spektret.

3. Schema markup

Schema markup er et struktureringsværktøj, som gør det muligt for dig, at fortælle Google præcis hvad din hjemmeside eller webshop handler om. Schema markeringen gør, at søgemaskinen lettere kan forstå og læse din side, samt vide præcis hvilke søgninger dine potentielle kunder bør finde frem til din hjemmeside på. I nogle lande satser bureauer så stort på Schema, at det faktisk er den eneste faktor man optimerer på. Her mener Thore Nissen dog, at alle parametre bør optimeres for et godt resultat i dansk regi.

4. Linkbuidling og outreach

Linkbuilding og outreach er handler om at skabe og indsamle links til din hjemmeside. Det er uhyre vigtigt, fordi links er en afgørende indikator for Google om, at din hjemmeside bliver taget alvorligt af andre. Når mange links peger på dine hjemmeside, betyder det således at du opnår større succes online og trække flere organiske besøgende til – altså kunder. Linkbuilding foregår således at dit SEO-bureau lægger spændende og indlevende tekster om din hjemmeside ud på relevante sider, som allesammen linker til dit domæne. Outreach handler om, at man kontakter relevante virksomheder, som kunne have en interesse i at linke til dit domæne i et relevant blogindlæg, på en given side eller andre steder på deres hjemmeside.

5. SoMe

SoMe behøver ikke nødvendigvis at være en markedsføringsplatform for din virksomhed for, at det er givtig at have. I sig selv kan en virksomhedsprofil på fx Facebook, Instagram, Pinterest eller andre relevante platforme udgøre en stor betydning for dit salg og din SEO uden at du egentlig promoverer noget eller betaler penge for at booste opslag mm. Skab blot enkelte sociale profiler for 1) at dine kunder kan finde dig, 2) at fortælle søgemaskinerne at du skal tages alvorligt og 3) at indsamle anmeldelser fra dine kunder, som du kan henvise til på din hjemmeside.